[C#][XNA 4] Plik z ustawieniami dla naszej aplikacji

Czy to w grze czy w innego typu robionej przez nas aplikacji przydaje się możliwość skonfigurowania programu tak by pasowało to użytkownikowi i zapamiętaniu tych ustawień. Czy aplikacja ma być uruchamiana w trybie pełno ekranowym, w jakiej rozdzielczości, jaką nazwę profilu ma użytkownik, jego rekordy i wiele więcej rzeczy można łatwo przechowywać w komponencie "Settings".




W tym celu należy do naszego projektu dodać nowy komponent:

a następnie wybrać Setting file:

Modyfikujemy nasz plik setting:

Plik Setting1.settings


Teraz w kodzie programu tworzymy klasę o nazwie naszego komponentu(w przykładzie jest to Settings1.settings):



Settings1 setting;
setting = new Settings1(); // tworzymy nową instancje
setting.Reload(); // odświeżamy ustawienia
graphics.IsFullScreen = setting.Fullscreen; // Korzystamy z ustawień


Dzięki temu problemy z osobistymi preferencjami użytkownika powinny zniknąć raz na zawsze:)