[C#] ConsoleBatch - szybka konsola

Przygotowana przeze mnie biblioteka dzięki której możemy szybko i łatwo rysować po naszej sharpowskiej konsoli. Wersja 1.0:ConsoleBatch
Opis użytkowania poniżej:
 Na wstępie pragnę zaznaczyć że przy budowie biblioteki kierowałem się by jej zastosowanie było ukierunkowane na gry rogalikue. Dlatego nim cokolwiek wyświetli się nam na ekranie musi zostać umieszczone w na płótnie czyli 3 tablic kwadratowych:
-tablica z mapą char`ów
-tablica z mapą koloru czcionki danego chara
-tablica z mapą koloru tła danego chara

Sami jednak tym się nie będziemy zajmować, ponieważ będziemy mieli od tego 2 metody(nie licząc ich przeciążonych wersji):

Wstawianie znaków i tekst
a) addChar(char ch, int positionX, int positionY, ConsoleColor foreground, ConsoleColor background)


Ta metoda służy do umieszczenia na płótnie pojedynczego znaku typu char we wskazanej pozycji. Parametry ConsoleColor  są dostępne opcjonalne, ale dzięki nim można ustalić kolor czcionki(foreground) i kolor tła(background) danego znaku.
Przykład użycia(wersja bez  ConsoleColor )



batch.addChar('f', 30, 30);


Przykład użycia(wersja z parametrami ConsoleColor )



batch.addChar('f', 30, 30, ConsoleBatch.Color.whiteGreen, batch.GetBackgroundColor());



b) addString(string str, int positionX, int positionY, Color foreground, Color background)


 Metoda ta rysuje poziomo na płótnie tekst(string) podany jako pierwszy z argumentów. Reszta analogicznie jak dla funkcji

Przykład użycia:



batch.addString("1. Nowa Gra", 40, 20, ConsoleBatch.Color.whiteGreen, batch.GetBackgroundColor());


Pobieranie i zmienianie domyślnego koloru czcionki  i tła

Jak można zobaczyć na przykładzie wstawiania znaków i tekstu w metodzie rozszerzonej możemy własnoręcznie definiować kolor czcionki i tła danego znaku. Wszystkie kolory z jakich możemy korzystać są umieszczone w enum ConsoleBatch.Color , jednak jeśli chcemy zastosować domyślny kolor pobieramy te wartości z funkcji GetBackgroundColor() lub GetForegroundColor()  obiektu klasy ConsoleBatch.
Metody addChar i addString w podstawowej 3-argumentowej wersji jako kolor czcionki i kolor tła mają automatycznie ustawione wartości domyślne(czionka jest biała, tło jest czarne). Także podczas czyszczenia bufora tło jest zamienianie na domyślne.

Metody zaczynające się na Set i Reset pozwalają nam ustawić domyślne wartości kolorów tła i czcionki. Z tymże Reset przywraca kolor podstawowy konsolowy patrz wyżej: wartości domyślne.

Korzystanie z biblioteki w programie

1) Dodajemy referencje naszej biblioteki do programu
2) Wpisujemy namespace: using ConsoleManager;
3) Tworzymy obiekt klasy ConsoleBatch :


ConsoleBatch batch = new ConsoleBatch(120, 50, "Nazwa okna");
  
gdzie pierwszy parametr to szerokość znaków w konsoli,
drugi parametr to wysokość znaków w konsoli,
trzeci to string z nazwą okna.

Następnie aby wyświetlić zawartość konosli używamy polecenia:

batch.DrawConsole();


Jeśli chcemy wyczyścić okno konsoli na czarne:

batch.ClearConsole();


Jeśli natomiast chcemy wyczyścić nasze płótno używamy metody:

batch.ClearBuffor();

Wczytywanie danych
Żeby wczytać dane należy wykorzystać już starą, podstawową klasę Console oraz jej metody readLine(), readKey() lub read().
Moja biblioteka pozwala za to na bezpieczne zmienienie pozycji kursora w które będziemy mogli wpisywać swoje dane a jest nią funkcja:

SetCursorPosition(int x, int y)

Przyjmująca pozycje znaku od którego będą wyświetlane wprowadzane znaki.
Przykład:
 
batch.SetCursorPosition(30, 20);
Console.ReadLine();  



-----------------------------------------------


W razie jakichkolwiek pytań pytania proszę słać na e-maila: radek1993-91@o2.pl