Zapoznamy się w nim z biblioteką libGDX dzięki której możemy pisać nasze aplikacje na wiele platform w tym PC i Androida. Dzięki wieloplatformowości nie musimy uruchamiać emulatora androida ani zaprzegać do pracy naszego smartphona, wszystko będziemy mogli przetestować z poziomu API naszego systemu.Po przeczytaniu tego krótkiego tutoriala będziesz w stanie skonfigurować tą bibliotekę oraz utworzyć szkielet aplikacji.
Środowisko programistyczne: Windows
IDE: Eclipse
Wersja Androida: >2.1
Wersja biblioteki libGDX: 0.9.2
Każdy kto szukał darmowego silnika na Androida zapewne spotykał się najczęściej z dwoma propozycjami AndEngine oraz libGDX, istnieją również inne silniki jednak to te wiodą prym wśród najczęściej wybieranych.
Tutaj jak wiadomo opiszemy ten drugi silnik(a raczej framework). Więc do dzieła:
0. Przed wykonaniem poleceń napisanych poniżej należy zainstalować u siebie Eclipse oraz Android SDK w tym wypadku dla wersji od 2.1 wzwyż. Po więcej informacji na ten temat jak na razie odsyłam do internetu;)
1. Pierwszą czynnością jaką powinniśmy wykonać jest pobranie samej biblioteki. Można to zrobić tutaj:
http://code.google.com/p/libgdx/
lub tutaj:
http://libgdx.badlogicgames.com/nightlies/
2. Następnie należy je rozpakować w jakimś miejscu na dysku
3. W tym kroku będziemy tworzyć projekt "MainGame" zawierający kod naszej gry:
a) Tworzymy nowy projekt Java: File -> New -> Project -> Java Project. Nadajemy mu nazwę i klikamy Finish
b) Klikamy na projekt w "Project Explorer" p.p myszy, New -> Folder. Nadajemy mu nazwę "libs" i klikamy Finish. Do stworzonego folderu wrzucamy pliki gdx.jar i gdx-sources.jar z folderu w którym rozpakowaliśmy nasza bibliotekę.
c)Odświeżamy projekt klikając p.p myszy na naszym projekcie i wybierając opcję "Refresh". Następnie znów klikamy p.p myszy na projekcie i wchodzimy w Properties -> Java Build Path -> Libraries -> Add JARs, zaznaczamy gdx.jar i klikamy OK
d) Naciskamy symbol "+" koło dodanej biblioteki gdx.jar i klikamy podwójnie na "Source attachment", klikamy na "Workspace" i wybieramy gdx-sources.jar położonego w naszym folderze projektu "libs" i klikamy OK.
f) Przechodzimy do zakładki "Order and Export", zaznaczamy gdx.jar i klikamy OK.
4. Teraz należy utworzyć kolejny projekt Java służący do testowania naszej aplikacji na komputerze:
a) Tworzymy nowy projekt Java File -> New -> Project -> Java Project i klikamy Finish
b) Analogicznie jak poprzednim razem tworzymy folder "libs", umieszczamy tam gdx-natives.jar, gdx-backend-lwjgl.jar i gdx-backend-lwjgl-natives.jar
c) p.p myszy na porjekcie -> "Refresh", potem "Properties" -> Java Build Path -> Libraries -> Add JARs, wybieramy nasze 3 dodane przed chwilą JAR`y i klikamy "OK"
d) Klikamy "Project tab"-> Add -> zaznaczamy nasz poprzednio utworzony projekt main i klikamy OK
5. Teraz tworzymy ostatni projekt - aplikację na Androida
a) W projekcie utworzyć nowy folder "libs" zawierający pliki .jar naszej biblioteki
dodajemy tylko pliki:
gdx.jar
gdx-backend-android.jar
i foldery:
armeabi
armeabi-v7a
jak na zdjęciu:
Folder zaznaczony na żółto powinien zawierać te oto pliki:
5. 2 pliki JAR dodajemy do projektu: Aby to uczynić postępujemy według tych instrukcji:Po tych operacjach w naszym projekcie powinny ukazać się 2 nowe pliki jak poniżej:
6. W naszej klasie głównej napisać ten oto kod:
Nazwę klasy należy zmienić według potrzeb, tak samo jak ścieżkę w package
Aby szybko dodać powyższy interfejs należy w projekcie main wejść do package naszej aplikacji, następnie p.p myszy -> New -> Class, potem klikamy na "Add..." i wybieramy dostępny interfejs "ApplicationListener"
Wszelkie uwagi mile widziane, jeśli potrzeba coś dokładniej wyjaśnić albo dopisać nie dopisane:)
Pozdrawiam SilverSable