Witam w nowym roku. Jako że zaczęła się szkoła mam nie wiele czasu na właściwe programowanie i pisanie. Jednak jak napisałem w poście dotyczącym minecrafta miałem zamiar głębiej sięgnąć do biblioteki z której się składa: lwjgl a dokładniej do biblioteki Slick...

Przeglądając silniki i frameworki do Javy natrafiłem na kilka różnych pozycji m.in JGame, GTGE. Są to głównie silniki 2D, wybieram je z tej prostej przyczyny że najszybciej w pojedynczym składzie jak i zespole jest tworzyć właśnie takie gry, gdzie zdolności plastyczne są mniej wymagane niż programistyczne i gdzie można skupić się na mechanizmie a nie na animacji:) Poza tym patrze również na łatwą możliwość przerzucenia się na Androida a rzeczony Slick 2D ma o tym jakieś wzmianki.

Dobra, przechodząc do rzeczy i żeby nie przedłużać na początek podam podstawowe informacje.
Strona główna biblioteki:
http://slick.cokeandcode.com/
Strona z opisem instalacji w Eclipse:
http://dervish.wsisiz.edu.pl/~szymank0/doku.php?do=show&id=public:programowanie:slick:configuration
Link do pobrania full dystrybucji(zawierającej wszystko co trzeba łącznie z biblioteką lwjgl ):
http://slick.cokeandcode.com/downloads/slick.zip
do aplikacji open source(możliwośc zobaczenia żródeł):
http://slick.cokeandcode.com/static.php?page=sourcecode
Dokumentacja:
http://slick.cokeandcode.com/wiki

Na razie tylko trochę linkami porzucałem, ale może później napisze coś więcej na temat tej biblioteki:)

Pozdrawiam